mandag 27. september 2010

Sjalet LEAH

 Jeg har strikka meg et sjal, mitt andre sjal som jeg har komponert sjøl:-D
Litt stolt, jupp:-DDD
Dette føler jeg litt mer er mitt eget arbeid, kontra det andre sjalet mitt. 
Siden jeg både strikka prøvelapp og prøvde flere forskjellige mønsterrapporter før jeg klarte å bestemme meg. 
Flink, ja. Prøvelapp er noe herk... men jeg fant jo ut at pinne 4 ble litt slarkete før min smak, så ser jo nytta av den.

Jeg leste på et forum at norske designere nesten aldri navngir arbeidene sine, 
så derfor ble sjalet hetende LEAH. 
Oppfinsomt, tja, kan vel diskuteres, men snuppa mi, som da selvsagt heter Leah, er jo så fiiin, og da ble jo valget enkelt;-)
Jeg knota litt med å få til en fin overgang på mønsterrapporten, noe som vises godt på den første rapporten. Mønstret kom lett inn i fingrene, og overgangene ble mye finere på siste rapport.
Siden jeg ikke skrev ned mønstret mens jeg strikket det, så kan det være feil i diagrammet, men det er ikke verre enn at du helt sikkert klarer og finne ut av det. 
Og står du fast så gi et pip så kan jeg se om jeg kan hjelpe deg.-D
Garnet er virkelig nydelig og strikke av, og har en flott glans i seg.
Men, det farget en go del av når jeg vasket det. Og sånt liker jeg egentlig ikke, hele sjalet hadde vært ødelagt om en av fargene hadde vært lys... Så en lite ops på det

 Et detalj bilde av mønstret, mønstret heter foresten Florentinsk hullmønster. 
Farger er virkelig vanskelig å fange rett, så må nok erkjenne at INGEN av bildene gjengir fargene korekt.

Når jeg blokket det fikk jeg for første gang brukt og vist Tom hvor genialt det er med blokkewire sett.
Veldig fornøyd med bursdagsgaven min, ja.

Mønster: Leah
Pinne: 3,5
Garn: Fin fra DSA
Mengde: 100 gr av hver farge
Teknikk: Ovenfra og ned sjal, med hullstrikk. 
Eget design, så ny erfaring med å skrive ned mønster og hele prosessen med å prøve ut teknikker.
Siden jeg aldri før har skrevet et mønster så må du bære over hvis jeg er uforståelig, bare spør om du lurer på noe:-)
Setter pris på om du viser til meg om du strikker sjalet, og gir meg et hint, så jeg kan se akkurat DITT sjal.


15 kommentarer:

  1. Wow, dette var riktig lekkert. Gratulerer som designer!

    SvarSlett
  2. Så hærlig sjal du har laget! Også så moro at du har designet det selv!

    SvarSlett
  3. Så nydelig sjal du har designa,og tusen takk for at du deler,kjem nok til å prøve meg på det ein gong.:)

    SvarSlett
  4. Flott sjal, så flink du er som designer selv. Navnet ble flott

    SvarSlett
  5. du e flink tante ! savne dæ masse <3

    SvarSlett
  6. Dette var et flott sjal. La meg som følger til bloggen din også jeg:)

    SvarSlett
  7. AIai for ett flott sjal!! Har du virkelig designet dette selv! - Flott altså!

    SvarSlett
  8. Nydelig sjal. Så utrolig flink du er :)

    Koselig at du vil være med på give away hos meg :) Lykke til!

    Ha en herlig kveld!
    Klem Karina

    SvarSlett
  9. Flot, flot og så fint, at du selv har fundet på det - det er et smukt sjal i en skøn farve :-)

    PS: Din Cheri Amour er også bare totalt fin :-)

    SvarSlett
  10. Virkelig flott sjal, ja:-) Du er kjempeflink!

    SvarSlett
  11. Veldig fint sjal! Ha en fin og kreativ søndag!

    SvarSlett
  12. Skikkelig flott sjal!

    Tusen takk for at du er med på mitt gi bort-lotteri :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett