torsdag 23. september 2010

Nytt garn og egen komponert sjal

Se så flotte sommerblomstene mine fortsatt er:-D
Disse var nesten på tur i søpla tidligere da de visnet og så ikke pene ut. Jeg flytta de, og måtte ordne noe annet og glemte de helt av. Og glad er jeg for det for se så flotte de ble.

 I min frustrasjon over bilen som aldri ble friskmeldt, kjøpte jeg dette nydelige garnet.
100% kashmir og er så utrolig mykt og deilig, å se de flotte fargene da. 
Sletts ikke dyrt heller, i mitt hode da;-) 
Hærligheten bestilte jeg fra The knitting goddess
til den nette sum av ca 250,- inkl porto 
Garnet er super tynt og håndfarget, fargene kommer ikke helt til sin rett, de er mye finere. 
Av dette skal jeg strikke noe til meg sjøl. 

Selv om jeg ikke poster alt jeg kjøper så har jeg ett nettfunn til å dele med dere, 
og det er til og med norsk! 
Jeg kjøpte det for litt siden og har allerede begynt å strikke av det og er virkelig fornøyd.
Sildre fra Fiber and  art

Dette garnet er også såkaldt lace kvalitet, og er supertynt. Nydelig å strikke med og fargeskiftene er veldig flotte. Dette er også håndfarget og er 100% merino ull.
Jeg betalte 89,- hesplen, litt rimeligere enn i nettbutikken, da jeg har lagt til nettsiden hennes på facebook.
Jeg bestilte egentlig en blå, en grønn og en lilla, men må ha blitt litt krøll der for jeg fikk to blå, men i to forskjellige nyanser. Hadde nok fått bytta den uten problemer, men synes fargen var helt meg så valgte å beholde den :-D
Det er utrolig vanskelig å fange riktige nyanser, sjalet jeg har begynt på heter Aeolian
Og er et gratis mønster på engelsk, jeg velger å ikke strikke inn perler. 
Tenker dette vil være utrolig flott sammen med dongeri.

De som kjenner meg vet jeg har en del prosjekter liggende og er ikke sen å ta fatt på nye heller, hihi
Så da DSA introduserte nytt deilig garn FIN, bare MÅ det prøves ut *nikker*
Og siden jeg fortsatt er i sjalsmodus, takke være ravelry og Pillen 
for ja, jeg skylder glatt på andre som frister meg ut i galskapen;-D
Er så mye enklere det, hihi

Men uansett garnet måtte jo prøves og fant ikke helt hva jeg ville ha, utvalget er rett og slett for stort!
Så jeg tok fra noen mønster bøker og lette etter en mønster rapport som jeg så for meg oppi mitt hode, mye rart der oppi skjønner dere *ler*
Har lånt en gammel perm hos tante, og jammen fant jeg noe brukanes der, o` lykke
Ikke noe fancye greier, med masse lace strikk, men jeg tror det blir bra.

Fargene er helt nydelige, bruker en plain "bunnfarge" og en håndmalt en til borden og på mønster rapporten. Strikkes ovenfra og ned, blir det bra så legger jeg ut oppskrifta.

 
Ingen av bildene får fargen noe godt fram, men  de er nydelige og garnet er som en drøm å strikke med. Er litt lite tvinn i garnet så hvordan det holder seg og om det vil sige vites ikke, men pyttsann det er et sjal, så det er ikke så nøye.

Ha en strålende flott uke:-DDD

2 kommentarer:

  1. Så mye fint garn du har fått tak i - det er morsomt å prøv ut nye garntyper. Jeg har ikke prøvd noen av de du viser fram, så det blir spennende å se de ferdige sjalene:-)
    Ha en flott torsdag videre, og god helg fra meg!

    SvarSlett
  2. Flott garn du har kjøpt, ja fristelsene er der hele tiden.Hehe.
    Gleder meg til å se sjalene dine ferdige

    SvarSlett