mandag 13. september 2010

Litt små nytt

Ut på tur aldri sur :o)
Genseren æ strikka i sommer e tatt fram og passe som et skudd, god og varm. 
Akkurat passe i disse overgangstidene, for kaldt til kun jumper og litt før mye med jakke.
Synes ho blei så stor i den genseren, litt velsevoksen aktig:-D

Jeg har ei fantastisk snill svigerinne, ho har hjulpet mæ og familien masse. 
Ei skikkelig snill og go jente/dame, så jeg hadde så lyst å strikke noe som viste hvor takknemlig jeg/vi er for all hjelpa hun gir. 
Jeg vet sannelig ikke hva jeg hadde gjort disse mnd. uten deg Nina:-D 
Kjempe gla i dæ

 Så jeg tenkte litt på hva kunne jeg strikke, og valget falt på denne jakka som er stikka i 
Rheuma Thermal Wolle. 
Det skal ettersigende være et gunstig valg for revmatikere, og må jo si at garnet er kjempe mykt og deilig å strikke av. 
Det ble en veldig lett og luftig jakke.
Har ennå ikke blitt helt bitt av knappe galskapen, så å finne 8 likende knapper ble rett og slett umulig, og jeg hadde jo lyst å gi den bort med engang. 
Så valget falt på disse perlemors knappene jeg har kjøpt hos DSA, alle i forskjellig farge. 
Jeg hadde kjøpt en av alle fargene så jeg kunne ha mitt eget "fargekart".
Jeg synes det egentlig ble knall fint:-D
Mottakeren så fornøyd ut, men hun fikk det litt travelt så bilde ble bortglemt:-/

Garn: Rheuma Thermal Wolle 
Mengde: 120gr.
Pinner: 5.5
Str: xs
Teknikk: Glattstrikk fram og tilbake. Synes det var vanskelig å få montert den pent, da jakken er veldig løst strikket. SÅ symaskinen måtte fram. Den ble litt større en forventet etter stryking.


Vi har da vært på Dyrskun også:-DDD
EN VELDIG våt opplevelse, vi var der på lørdagen og det bare høljet ned:-/ 
Veldig synd, for mange boder ble gått rett forbi og vi fikk ikke sett på alt vi ville.
Jeg fant Det mjuke  hun hadde masse flott garn, men var litt utplukka i farger, men litt fant jeg nå da:-D hihi aksom det skulle være noe problem:-D
Nydelig lace i merino, utrolig mykt og deilig, samt to nøster med kashmir/silke blanding. 
Utrolig mykt og deilig, har bare sotte og kjent på garnet. 
Samt noen nøster merino/kashmir, der fikk jeg faktisk det ene nøstet gratis:-DDD 
Tenkte å strikke en genser til lille snuppa av det. Mykt og godt.


Etter mye leting fant jeg endelig standen til Projo .
Mannen fikk heldigvis en glup ide om å se i avisa etter stand nr:-D Snill mann jeg har:-D
Jeg fikk møte damene fra Projo, kjempe koselige damer og det var skikkelig moro å treffe de:-D
MayM og AnneM, solgte nydelige håndlaget glass smykker og litt garn.
Praten gikk kjempe lett, og jeg ble til og med påmeldt til neste års strikketreff:-D av MANNEN!!!
Tror dere han vet å glede meg eller? :-DD
Må nok helt sikkert en tur til Skarnes og Projo i løpet av året:-D

Guttene mine fikk en slump penger på deling av de, og dere skal virkelig vite at det var to lykkelige gutter, de er ikke vant til å få av andre enn oss. 
Så de ble utrolig glade og forfære, "Tenk mamma, vi fikk noe av de snille damene"

Jeg kjøpte et blokkesett og to hespler med malabrigo sock yarn i en nydelig grønn farge. 
Det brune garnet ved siden er også Malabrigo, men, lace og det har jeg kjøpt fra USA.

En liten titt i mitt garnlager, sukk jeg blir så gla av og sitte rett ved alt dette hærlige garnet og føler absulutt INGEN behov å slanke noe bort:-DDD
Garnet e sortert, meen etter noen innkjøp så ble det litt rot og plass mangel...ehm luksus problem:-))
Er selvfølgelig to rader med garn i hver hylle...
Hele hærligheten får stå i stua, hvor jeg har min egen strikkekrok med strikkemaskin, garn og oppskrifter. Garnet til strikkemaskinen står under maskinen, fikk ikke plass i hylla etter en tur til Sandnesgarn...
Det beste av alt, DET meste av alt garnet er kjøpt på tilbud, ikke mye som er kjøpt til fullpris:-DDD
For på et merkeligvis klarer jeg alltid å finne butikker som har salg ordinært garn, og hvem klarer vel å gå forbi da? IKKE jeg...
Og i fjor til 30 årsdagen fikk jeg MASSE alpakka garn:-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar