lørdag 4. september 2010

Johanna Maria sjal

Dette sjalet var en av sjalspakkene fra Projo.

Begynnte på det i juni, men mange feil og trasi garn gjorde at sjalet ble liggende.
Etter litt knot fant jeg jo ut at rettelser låg ute på Projo, *klask i pannen*. 
Typisk meg å sjekke slikt vel seint, men sjalet lot nå vente på seg alikavell. 
Likte ikke helt garnet og det å begynne med slutten, altså borden. 
Liker best å strikke ovenfra og ned. 
Synes jeg ikke får opplegget så løst og ledig som det burde være.

Men, ut i august hadde jeg en liten opprydding i mine prosjektskurver, for JA det er fler av de... 
Og NÅ skulle UFOene til pers. siden jeg skulle opp til Lakselv og overnatte synes jeg at det var på sin plass å ha med noe til bestemor. 
SÅ da var det bare og bite tennene sammen og manne meg opp til å AVSLUTTE noe til en forandring, for på et merkeligvis så begynner jeg på stadig fler prosjekter og avslutter desto mindre... 
Phju for et dritt arbeide, likte ALDRI å strikke det, vondt i halsen og tett i hodet ble jeg og. 
Kobla ikke helt at jeg faktisk REAGERTE på garnet før etter en stund.
Aldri reagert på garn på den måten, men har jo lest at fler faktisk reagerer på enkelte garn typer, så da vet jeg det JEG reagerer på lammeull. 
Og DET er jo litt dumt siden jeg har LITT av det da... 
Men til min STORE overaskelse når sjalet endelig var ferdig, likte jeg det faktisk veldig godt. 
Ble til og med litt betenkt på å gi det bort. 
Det ble jo gedigert og det UTEN blokking, for å blokke det var helt uaktuelt, da hadde det blitt pledd! 

Så kanskje en gang i et annet garn strikker jeg det på ny, for jeg likte størrelsen og fasongen på det kjempe godt. 

Sjalet ble overlevert til bestemor og jeg håper og tror hun synes det var fint. 
Det var første gang et barnebarn noen gang hadde strikka noe til ho, så DET likte hun godt:-D
 Sjalet er kjempe stort og varmer veldig godt.

 Bordet vårt er vel 1.80, så vingespennet til sjalet er vel på vel 2 m.
 

Mønster: Johanna Maria
Garn: Noda lammeull
Pinner: 6
Teknikk: Rillestrikket sjal med hullbord, strikket nedenfra og opp.
Mitt bidrag til sjal2010 i september

5 kommentarer:

  1. Sjalet ditt ble helt supert det , så dette må du nok strikke til deg selv også!

    SvarSlett
  2. Så flott sjal. Tenker bestemor ble glad.
    Ha en flott helg

    SvarSlett
  3. Sjalet ditt ble helt nydelig så du må nok strikke et til deg selv også siden du har så mye garn. PS... det kan være spinnoljen du reagerer på. Alle garnene som heter Shetlands garn er av samme type garn. Det lønner seg å vaske sjalet før du bruker det. Da blir spinnoljen borte :-)

    SvarSlett
  4. Flott sjal - og ikke minst en flott gave :)

    SvarSlett