mandag 6. april 2009

Endelig påske




Da va endelig storebror kommet, litt usikker nå i begynnelsen, men det kommer sæ nok. Vi har hele påska å kose oss i lag:-)

















Pappa si kosejenta














Denne kjolen skulle bli til to år!!! Sånn går det når man ikke har rett garn og ikke sjekke strikkefastheta, ehm
Men skal no prøve den på tantungen min før å se, den skal egentlig være en tunika.
Kjolen skulle bli mitt siste bidrag i konkuransen på hobbyboden, men når æ ikke fikk strikka nokka på fredagen så ble den ikke ferdig. Tok mæ to tima på lørdag så va kjolen ferdig, ergelig.... Og vi kom på andre plass, slått med to poeng:-/ Må bare si de damene æ va på lag med e nokka racere tell å strikke, phju. Har nokk ennu nån år før æ får sånn fart på strikke tøyet.
Strikka i hacho og babysilk. Hacho garnet var virkelig godt å strikke med, frister til gjentagelse.
Men den nedre kanten bretter seg hele tiden opp, er det noen som har noe forslag på hvordan æ kan fikse det?
Fikk spm. om hvor oppskrifta va fra, fant den via Ravely, hær e link






Va jo innom endel garn butikka i Tromsø da, og æ falt før fristelsen te å kjøpe "litt"
Har veldig lyst å lære mæ å strikke votta og læsta, så da når man kommer over så flotte hefter MÅ man jo bare kjøpe...
Har allerede begynt på noen nusselige små votter fra Pt til Leah, og så langt går det jo bra. Tar litt lengere tid enn æ trodde, så tålmodigheten blir satt på prøve, men æ skal lære mæ det!







Måtte jo kjøpe litt garn også, har jo 10% på husfliden så måtte jo benytte anledninga. Og så fant æ dalebaby garn til 18kr og akkurat de fargene æ ville ha, juhu. Gjett om æ blei fornøyd:-) Da blir det fana kjole til Leah.

4 kommentarer:

  1. Nydelig kjole, Sjante! Hachogarnet er flott og så mykt og deilig:-) Og jeg tror ikke det klør heller.
    Ang duken, jeg hadde heller ikke oppskrift, men la opp to masker på hver pinne (brukte strømpepinner). Strikka en omgang rett, neste omgang strikka jeg en rett, et kast, en rett, et kast på hver pinne. Så en omgang rett. Neste omgang to rett, ett kast, to rett, et kast på hver pinne. En omgang rett. Så likedan, men nå med tre rett før kastene. Slik ble det økt via kast to masker på annenhver pinne.
    Eh... var det forståelig? Strikka til jeg syntes den var passe størrelse, og felte litt løst av.
    Håper du får det til:-) Det var forresten samme teknikk jeg brukte på teppet jeg strikka til slutt i konkurransen. Og denne ideen fikk jeg fra Lilleduck i Østfoldgruppen.
    Ha ei fin påske:-)

    SvarSlett
  2. Blir helt varm om hjertet når e læs det du skriv om mannen din! Han e jo en kjekk kar å sjå på, og mæ aille de egenskapan du beskriv, så e du kjempeheldig.!!!
    Du ha virkelig vært heldig på Husfliden! E har garndilla, og kjøp garn overlat! KLAR ikkje å sjå på ei garnhylle... Før i tida hadd e aldri noen UFOer, men no har e dessverre fått endel! :( Jaja, e kosa meg mæ strikking! Koselig og ny blogg, for meg.
    God påske, fra Nunne.

    SvarSlett
  3. Hei så fin kjolen ble. Kanskje en liten heklekant gjør slik at den ikke ruller seg opp?? Ønsker dei ei riktig god påske.

    SvarSlett
  4. Wow for ein fin kjole til den skjønne jenta! Kva oppskrift har du brukt?

    SvarSlett