Viser innlegg med etiketten samisk teknikk. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten samisk teknikk. Vis alle innlegg

lørdag 27. august 2011

Prøver meg på noe jeg ikke kan

Jeg har lenge hatt lyst til å strikke Samiske votter, de med mønstret strikka inn, bare opppå hånden.
Joa, strikkinga har jo gått greit, MEN mønstret blir veldig stramt.
Og da blir jeg litt sånn ÅÅÅÅÅ, fae... også.
Håper jo på at dette er bare noe som må inn i fingrene, men sånt har jo ikke jeg tid til.
Det er jo liksom ikke det morsomste jeg vet å strikke akkurat, men så har jeg jo en ide om noen andre design, noen andre måter. Så DA MÅ jeg jo kunne strikke det pent...
Litt sånn blæææ ak nå.
Noen som har innspill på hvordan jeg skal klare å ikke få det så stramt, vanlig mønster strikk går jo helt toppers. Har ingen problemer med å få en jevn og fin overflate da.

Fargene er så som så med, de er funne i restekurven. For jeg regna vel med at det ble litt knoting, og da gidder jeg ikke "kaste" bort nye fine nøster til det;)