onsdag 11. april 2012

Runas babysett

For en tid tilbake ble min kjære vennine mor til ei lita jente, Runa Veronje.
Jeg ble spurt om jeg kunne tenkt meg å strikke hun et hentesett, og det ville jeg jo selvsagt:D
Jeg fant ikke akkurat DET jeg ville strikke, så da måtte jeg bare improvisere litt.
Det måtte være veldig jentete, 
i og med det er første jente i familen og da er det ekstra stas å kle babyen i ROSA.

Nå har jeg IKKE fått bilde av hun i klærne, og jeg vil ikke "stjele" det fra FB heller så det får bli med bildene jeg tok før jeg sendte de avgårde.


Dukka til Leah får stille som modell
Lua er den såkaldte "djevellua", viste at moren likte fasongen og at den sitter godt på små babyhoder. Så der orket jeg ikke finne opp kruttet på ny;)


Buksa har forhøyninger bak og har små fletter som vrangbord og i brystpartiet. Jeg heklet krepsemasker rundt halsen og i ermåpningene.
Den har perlemorsknapper på skuldrene.


Jakka har små fletter som vrangbord på ermene og i halskanten, kanten nede er en liten volang i håndmalt fearytale.
På begge forstykkene har jeg strikket hjerter med fletter på sidene.
Jakka er raglanfelt med fletter i "midtsømmen".
Hjertenappene er perlemorsknapper fra Du store alpakka, de firkantede kjøpte jeg på Husfliden så vet ikke hvem leverandøren er.


Alle babyer må jo ha søte små sokker som passer til.
Disse har småfletter i skaftet, og jeg har heklet krepsemasker rundt i fearytale. Snoren er også heklet i fearytale. 


Designet er mitt eget, planen var å skrive det ned....
Men, det ble med tanken, for notatene er borte!
Garn: Du store alpakka - Babysilk og fearytale.
Mengde vites ikke lengre...
Dette ble strikket ferdig i JULI -11

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar