lørdag 24. oktober 2009

Litt strikkerier har jeg fått gjort

Med flytting og alt stresset rundt det, så har jeg ikke fått strikket så mye som jeg ellers ville ha gjort.
Men noe har jeg fått gjort, har faktisk strikket litt mer enn dette, men å få tatt bilder i det siste er helt bortglemt:-/
Jeg har jo noe på pinnene da, en tunika til med selv,
genseren til Tom, mangler kun noen cm på siste ermet.
Fikk tak i garn til resten på DSA i Oslo på onsdag så den SKAL bli ferdig i helga.
En genser til meg selv, Cherie Amour
Babydress, sokker og en MASSE på vente liste, hadde man bare hatt flere strikke timer...


Disse strikket jeg i konkuransen på Rokken, sjølkomponerte Honningsvåg votta.
Ble ganske fornøyd, er jo ikke noen vottestrikker sååå at jeg vant er helmaks.



Strikka i mirasol fra DSA


Denne lua har vært ferdig en goooo stund, men helt av glemt.. Strikka i nanuk
Ble litt dårlige bilder, hmmm

Toppen til settet fra DSA sitt babyheftet er også ferdig, men er fortsatt litt stor til snuppa.

Stjernespekke sjal strikket i tynn alpakka, er super fornøyd med fargene. Meeen det klør... skjønner ingenting. Største snuppa i familien kremtet vel at det ikke klødde på hun...
Vi får se, likte det godt selv så må vel prøve det litt.
Tynn alpakka fra DSA
Genser til snuppa, oppskrift i et rauma hefte. Babygarn og plumet. Var for stor i sommer, men prøvde den i dag og passa nesten perfekt:-) Blitt stor barnehage pia no.

Army inspired sokker var mnd. sokker for maaaange mnd. siden,
men ble i beit for garn så tok vel lang tid.
Søstera mi likte de så godt at ho kjøpte de på flekken:-)
Mayen, min bestevenn i verden som jeg er kjempe gla i . Vi feiret 30 års dagen vår i lag og da måtte jeg mekke noe hjemme snekra til ho i bursdagsgave. Bilder ble jo selvfølgelig av glemt, så disse ble litt hastig tatt på veien...

Jeg strikket ei ugle lue sånn baggy variant, etter eget hode med tilhørende hals og pulsvarmere. De har jeg selvfølgleig IKKE bilde av, men, men.
Strikka i Tinde fra Gjestdal.
Jeg ble fornøyd med egen insats og tror Mayen ble fornøyd ho å:-)


Lille snuppa er blitt barnehage barn, så noen nye sokker måtte ho ha.
Og hva kan vel være bedre en tynne ulllester i Wollmeise?
Oppskrift hadde jeg ikke, de ble komponert underveis, ikke noe store greiene, men ei lita flette langs siden måtte med.


1 kommentar:

  1. Hyggelig å *hilse på* og du verden for en travel sommer du har hatt :)

    Mye fint du har strikket også, likte den genseren fra rauma spesiellt godt. Har ei lita *mormor-Bolle* jeg kunne tenkt å strikke en slik til.
    Lykke til på nytt sted og med skolen :o)
    La deg til på bloggen min jeg.

    SvarSlett