lørdag 27. august 2011

Monster sjalet Aeolian



Mareritt sjalet mitt er ferdig!!!*stolt*
Dette har vært et yuk prosjekt fra starten av, og jeg gir ALL skyld på strikke pinnene. 
Jeg har strikka med Spectra fra DSA og fys og føy for noe dritt, de pinnene skal ungene få bruke.



For oppskrifta var helt grei, garnet var kjempe flott. 
Litt tørt, men et veldig godt sjals garn. Fargene er jo helt nydelig, sarte blåsjateringer.
Greit perlene, ja DE perlene var et forbanna herk! 
Det var jo så MANGE, og så ofte. 
Da tar strikkinga vel lang tid også. Er ikke ofte jeg gleder meg til vrang omgangene!!!



De siste 12 omg. brukte jeg maaange timer på ja flere dager faktisk. Bare fellinga tok 2.5 time....
Og blokkinga, det var bare kronen på verket over elendighet med dette sjalet.
Det var nesten komplett umulig å få blokka sjalet, avfellinga laga volanger og det var rett og slett så MYE sjal at det var kjempe vanskelig. 
Jeg var helt knust på slutten, 3 timer nede på gulvet. 
Det var IKKE noe godt for kroppen min, så JA, jeg var IKKE menneske dagen etterpå. 
Dagen ble tilbrakt i stolen, med medusin og absolutt ingenting å gjøre...



Men, LEKKERT ble det!
Det er så enormt at jeg kan svøpe meg godt inn i det.
Det er riktig deilig å ha rundt seg, så jeg er litt usikker på om jeg skal ha monstersjalet sjøl,
 eller om jeg skal selge det. 
For en ting er sikkert, det blir IKKE fler

4 kommentarer:

  1. Så fantastisk nydelig sjal, og litt av en jobb. Dette kan du være stolt av. Leste innlegget ditt lenger ned om sykdommen/syndromet dere har. Det er vondt med sykdommer som ikke synes utenpå,fordi man bare er ute de dagene man orker. Er selv i samme situasjon, men hvor har fått diagnosen fibromyalgi uten at det hjelper eller forklarer noe. Det er lettere når man brekker et bein, og det syntes. Jeg har mange av de samme symptomene som du beskriver i forhold til blåmerker, arr i huden, verkinger og smerte i muskler og ledd. Men er tvert motsatt til deg stiv, og har egentlig vært veldig myk. Ønsker deg en fin helg, og stå på.

    SvarSlett
  2. For et utrolig nydelig skal du har strikket! Likte fargen utrolig godt, og mønsteret er bare vakkert.

    SvarSlett
  3. Kjempe fint. Og for eit arbeid. Dette må du ha sjølv.

    SvarSlett
  4. SÅ nydelig sjal .Du er jammen flink!

    Leser at du også har EDS og det har jeg også og kjekt å lese hvordan andre har det også.Du er velkommen til å ta en titt på bloggen min.Jeg legger meg som følger.

    Fra Eva Helen

    SvarSlett