søndag 16. januar 2011

Blogg tørke, men ikke strikke tørke

Jeg har ikke hatt noen ork til å blogge i det siste, men jeg har da fått gjort noe. 
Jeg gir bare en kort kommentar til hvert bilde, hvis du lurer på noe så sjekk Ravelry siden min.
Jeg har lært meg å hakke:D
Kjedelig, men veldig fint resultat.
Dette er et kjøkken håndkle og ei kopptua. Hakka i Tika fra DSA.
Julegave til mine besteforeldre
Søte små hakka pulsvarmere, hakka i Hacho fra DSA
Gave til en liten gutt
En rillestrikket babyjakke, gørr kjedelig strikk. Men fint resultat. 
Strikka i babyull fra Dale og Sandnes
Julegave til Noah
Pulsvarmere strikka i Manos silk
Bursdags gave til Julianne, 
hun fikk itillegg sjalet 198 yards of heaven, det også strikket i Manos silk
Jeg har lekt meg med design også.
Jeg har lært meg dobbelstrikk og tenkte dette ville være knalle votter til lille snuppa
Dette er "vranga"
Og "retta" har kun strikket denne ene, kommet halveis på nr to, 
men oppdaget at jeg hadde blingset med mønstret så må strikke to og en halv vott til. 
For å rekke opp, nei DET gidder jeg ikke:)
Strikker på p.2 og Malabrigo sock
Jeg tror jeg er blitt litt bitt av hakke basillen, synes det er gørr kjedelig, men liker resultatet veldig godt. Denne er fra et DSA hefte og hakker i babysilk fra samme produsent.

Ei snuppas hua  til har det også blitt, dette ble min tredje og kjenner tre er mer enn nok.
Denne fikk Nina i bursdagsgave.
Genser i Freestyle, Voss mønster fra Dale.
Denne fikk Lukas i julegave
Evighets prosjektet mitt ble til slutt ferdig, på lillejulaften!!!
Svigerfar Arne ble hvertfall kjempe gla.
Jeg har strikket rundt, og klipt og sydd etterpå. Til og være min første kofte så synes jeg resultatet ble ganske så bra. Ermene har jeg sydd på for hånd.
En koseklutt Cuddly, har jeg også strikket i et javs. 
Denne fikk en liten gutt i gave
Disse var mye arbeid med, min ilddåp i dobbelstrikk. 
Jeg likte resultatet, men det tar veldig lang tid da!
Fra et DSA hefte, strikket i Sterk.
Disse fikk Miriam i bursdagsgave
Sjalet Woodland spring, strikket i Tynn alpakka fra DSA.
Sjalet var julegave til Miriam
Baltic blossom, strikket jeg i romjula for tanta mi til Marte.
Strikka i Lotus cashmere, var 6 g på to hespler igjen.
Sjalet ble enormt stort:D
Disse små sokkene fikk Noah også i julegave, strikka av rester i Tynn alpakka DSA

1 kommentar:

  1. Jammen har du laget mye flott siden sist. Det er nå en gang slik at man trenger litt pause fra bloggingen. Det skal jo være lysbetont:)

    SvarSlett