søndag 10. oktober 2010

Tunika til Sofie

Jeg må si jeg har en mektig flott og sporty gutt. 
Det var da ingen problem å være modell for tunikaen til Sofie, det jeg derimot fikk høre var at SÅNN ville han også ha.*sjokk* 
Men daforstå i GUTTE farger, helst med dødningshode...
Leah er hver dag frampå og drar i den(henger som pynt i stua...)"fie sin, Leah å ha!!!"
Så nå har mannen i huset konstatert at jeg MÅ strikke en slik til lille gullet hans. *Uff*
Henge slike fristelser i stua, det gikk bare ikke:-D
Så neste prosjekt på pinnene blir en slik, da heldigvis i to år og ikke åtte!
Må innrømme det har vært en laaaaangdrøyt prosjekt, og frister ikke det grann til gjentagelse...

 Jeg har ikke fulgt oppskrifta så nøye, foruten maske antall til opplegg og lengde.
Hetta heklet jeg krepsemasker rundt, i kontrast fargen for å få en fin sammenheng.
Denne blir Sofie til å få i julegave i år, strikka med omtanke og kjærlighet:-D
Men SE!!!! *smule stolt*jeg har sydd ermene på for hånd!!!! 
Og ærligtalt er det det jeg er mest fornøyd med på hele tuniken*ler*
Jeg har nemlig slitt voldsomt med å få pene sømmer når jeg syr ermene på, men takke være flotte boden damer så knekte jeg koden og forsto hvordan det VELDIG enkelt kunne gjøres*klask i pannen*

Mønster: Sandnes Duett
Garn: Duett
Mengde: 455 g tilsammen
Pinner: 3.5-4
str: 8 år
Teknikk: Glattstrikk med på sydde ermer(!), krepsemasker

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar