mandag 3. mai 2010

Mer maskinstrikk

Jeg føler at å strikke på maskinen blir mer og mer morsomt. 
Jeg har lært masse hos KariKaristrikk, og begynner så smått å tenke litt på egne design.
Nå som fingrene mine er spesielt kranglevorne så er maskinstrikk virkelig tingen, jeg må liksom ha noe å gjøre når det blir for vondt å strikke for hånd. 
Jeg har jo vært mega heldig, å har fått låne tante Beia sin strikkemaskin, så jeg har all mulighet til å øve meg masse. 
Og Kari selger jo garn... så det er jo blitt litt med hjem... ehm. 
Alt for mange fristelser i den butikken, sukk. 
Jeg er en svak sjel;-)

Jeg har strikket en kjole og et skjørt også, men det har jeg jo glemt å ta bilde av...
Men de kommer, for kjolen er virkelig flott, litt for liten til meg, men DA vet jeg det når neste skal strikkes:-))

Denne er blitt en favoritt, strikket i en lin/silke blanding og er nydelig. 
Elsker fasongen og føler meg kjempe vel i den. 
Hær er jeg på tur til å øvelseskjøre og humøret er på topp:-)
Så da måtte det bli en til...
Jeg hadde strikka litt feil på den surgrønne, så"nederdelen" ble litt videre enn tenkt, men synes egentlig den ble knall slik som den ble.


Denne er i samme garn kvalitet, hær har jeg ikke gjort feil, og det vises tydelig at "nederdelen" ble både smalere og kortere. 
Oppskrift har jeg fått hos Kari, og igjen Kari,

TUSEN TAKK 
DU ER UTROLIG FLOTT DAME !!!

Enda en Kari oppskrift
"Karihetta"


Jeg er liker hetta kjempe godt, men har stikka den for fast. 
Og garnet jeg brukte passa ikke helt. 
Så den må nok strikkes på ny i et annet garn, for den er utrolig dekorativ,
i tillegg til at den er varm og god.
Du kan kjøpe den hos Karistrikk
Hær har jeg brukt Holst garn.


Leah Amalie sin nusselige hånd med pulsvarmere jeg stikka i Sulka. 
Pulsvarmere er utrolig effektive, og siden Leah er en liten frysepinn på hendene, 
strikka jeg disse på en to tre. 
Ho er ikke helt enig med å bruke de så ofte, men når hun er kald så beholder hun de faktisk på ei lita stund.

2 kommentarer:

  1. Ååå, så heldig du e som får hold på med maskinstrikk:-) Kjente at e ble veldig misunnelig no... Trur e må begynn å spar til min egen strikkemaskin, d hadde vært kjempemoro. Du har virkelig vært flink, den tunika'en var flott, både den med masse vidde og den andre. Utrolig flotte farger:-)
    Og ungan dine e jo bærre herlige:-)
    Klem!

    SvarSlett